loading...

نفسک سایت تفریحی

هلن ناز سایت تفریحی جامع شامل،مذهبی،اخبار،عشق،اس ام اس،سرگرمی،طنز ،جوک ...

آخرین ارسال های انجمن
هلن ناز بازدید : 126 نظرات (0)

 

مکان های دیدنی میامی, مکان های تفریحی میامی

 

شهرستان میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است، این شهرستان از شمال با استان‌های گلستان و خراسان شمالی، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب با شهرستان شاهرود همسایه است و بالغ بر 50 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرگزاری ایسنا: شهرستان میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است، این شهرستان از شمال با استان‌های گلستان و خراسان شمالی، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب با شهرستان شاهرود همسایه است و بالغ بر 50 هزار نفر جمعیت دارد

هلن ناز بازدید : 63 نظرات (0)

عجیب‌ ترین صحراهای دنیا
کویر و صحراهای زیادی در دنیا وجود دارد که هر کدام دارای شرایط خاص خودشان هستند.
این درحالی است که برخی از این صحراها دارای ویژگی هایی هستند که شاید در هیچ کجای دیگری نتوان آن ها را دید. این صحراهای شگفت انگیز هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به خودشان جذب می کنند.

عجیب‌ ترین صحراهای دنیا,عجیبترین کویرهای دنیا

هلن ناز بازدید : 118 نظرات (0)

 

مکان های تفریحی ایران, مکان های تفریحی جهان

بهترین مقاصد گردشگری دنیا در فصل بهار

 فصل بهار را می توان به دلیل آب‌وهوای بسیار خوب و زیبایی طبیعت، عروس همه فصل ها دانست. در این فصل خوب است به مکان هایی سفر کنیم که جاذبه های بیشتری دارند. به طور مثال، پیاده روی در خیابان های بارسلون و تماشای معماری های فوق العاده این شهر در کنار طبیعت زیبا، یا موج سواری در یکی از دهکده های مکزیک، چیزهایی هستند که ابتدای سال را با هیجان و لذت آغاز می کنند. پیش از سفر به بخش های مختلف دنیا، به ویژه آمریکا، این مطلب را بخوانید تا بدانید هر شهری چه سرگرمی و لذتی دارد.

1.    خوردن و آشامیدن در آستین تگزاس
شهر آستین بهترین مکان برای خوردن انواع غذاها و نوشیدن انواع نوشیدنی ها است. از جمله می توان به نخودهای سبز سرخ کرده و مرغ های آبدار سرخ کرده رستوران کانتیگو آستین اشاره کرد. در کنار آن می توان از عجایب و زیبایی های آستین نیز بازدید کنید. این شهر مملو از بهترین رستوران ها، گالری های هنری، کافه ها، فروشگاه های هتل هاست. برای سپری کردن روزهای خوش بهاری توصیه می کنیم به این شهر سفر کنید.

هلن ناز بازدید : 115 نظرات (0)

دیوچشمه جلوه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و منحصربه فرد در دامنه کوه‌های سربه فلک کشیده البرز در فاصله‌ی 55 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر در روستای«آستانکرود» بخش ییلاقی و کوهستانی کجور است که سالانه پذیرای شمار فراوانی از طبیعت‌گردان و گردشگران است.
 برای دیدن دیو چشمه باید به نوشهر بروید. شهرستان نوشهر از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه‌های البرز، از شرق به شهرستان نور و از غرب به چالوس متصل است و ارتفاع آن از سطح دریا 2.9 متر است. نوشهر دو بخش مرکزی و کجور را دارد. کجور از مناطق مهم باستانی، مرکز رویان و پایتخت رستم‌دار است.

 دیوچشمه, تصاویر دیوچشمه, عکس های دیوچشمه

هلن ناز بازدید : 106 نظرات (0)

 

جاذبه توریستی نروژ,نروژ,Preikestolen جاذبه توریستی نروژ

معروف ترین و دلهره آورترین جاذبه توریستی نروژ
Preikestolen که از معروف ترین جاذبه های توریستی نروژ است، در نوع خود به عنوان یکی از برترین و شاید دلهره آورترین مناظر دنیا نیز محسوب می شود. این مکان دیدنی در عین شگفت انگیز بودن، محرکی است برای گردشگران تا ارتفاع 1000 متری آنرا فتح کنند.

چراکه در طول چهار ماه تابستان سال 2009 حدود 130000 نفر از آن بازدید کردند و هرساله برای بازدید از این مکان اشتیاق بیشتری را برای توریست های دنیا بوجود می آورد.

مساحت سطح بالای این صخره که تقریبا مسطح است، حدود 25 متر (82 فوت) مربع است. برای رسیدن به لبه پرتگاه یا همان بالاترین سطح صخره Preikestolen حدود 3.8 کیلومتر پیاده روی لازم است که حدود 3 الی 4 ساعت زمان نیاز دارد.

هلن ناز بازدید : 86 نظرات (0)

 

مکان های تفریحی تگزاس, مکان های گردشگری تگزاس, مکان های دیدنی تگزاس

مکان های گردشگری تگزاس

همیلتون نام یک استخر طبیعی در منطقه ای حفاظت شده به همین نام در آمریکاست. این استخر که در حقیقت یک غار است، در گذشته محل عبور یک رودخانه زیر زمینی بوده که بر اثر فرسایش سقف این غار فرو ریخته و به صورت امروزی در آمده است. این استخر در فاصله ی 37 کیلومتری غرب آستن در تگزاس آمریکا قرار دارد.

از سال 1960 به بعد این استخر مورد توجه گردشگران و اهالی منطقه آستن قرار گرفت که بعنوان یک مکان تفریحی برای گذراندن تابستان از آن استفاده می کنند. منطقه حفاظت شده همیلتون شامل زیست بومی به وسعت 940 متر مربع و استخری زیبا به رنگ سبز یشمی و دارای آبشاری به طول 15 متر است.

از زمانی که این استخر به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده آمریکا ثبت شد قوانین سختی برای بازدید کنندگان وضع شد؛ مثل: ممنوعیت ماهی گیری، دوچرخه سواری، توقف کردن بیش از یک روز، همراه داشتن سگ یا حیوانات خانگی دیگر و روشن کردن آتش که تمام این موارد باعث نشده تا از آمار بازدید کنندگان از این جاذبه طبیعی کاسته شود.

هلن ناز بازدید : 61 نظرات (0)

 

حمام شیشه ای در کردستان,حمام شیشه ای کردستان

 حمام شیشه ای در کردستان !

روزی که مهماران عصر زندیه حمام شیشه ای کردستان را بنا می کردند، هیچ فکر نمی کردند این حمام در قرن های بعد تبدیل به یکی از دیدنی ترین آثار این شهر شود. حمامی که در ضلع شمالی بلوار کردستان شهر سنندج و در مجاورت پل و مسجد «ملاویسی» قرار دارد و هر روز خیلی ها را برای بازدید از این حمام جالب به این منطقه می کشاند.
 حمام شیشه برخلاف اسم جذابش، شیشه ای نیست. حمامی است مثل تمام حمام های دیگر تاریخی که از سنگ و گچ و ملات ساخته شده. با این حال به کار رفتن شیشه های رنگی زیبا در این حمام، آن را به این نام معروف کرده است.
در حمام شیشه ورودی، هشتی، بینه، سربینه و حمام گرم را می بینید که در حمام گرم ستون های سنگی زیبایی تعبیه شده است. همچنین این حمام مثل تمام حمام های عمومی ایرانی، سکوها، آبنماهای گرم و سردو خزینه دارد و با تزئینات آهک بری جلوه بیشتری پیدا کرده است. سر در ورودی بنا هم دارای نمای آجر کاری است. تزئینات آهکبری این بنا، نقش های مختلفی از گیاهان و حیوانات را ترسیم می کنند.
جالب است بدانید که این حمام تا سال های پیش از انقلاب کاربرد داشته و بخش های مردانه و زنانه آن فعال بوده اند. این نکته را هم بگوییم که اگرچه ساخت این بنا را به زندی ها نسبت می دهند اما عده ای هم معتقدند شکل معماری این بنا به دوره قاجار شباهت دارد. با این حال، تقریبا زندی بودن بنای حمام شیشه ای قطعی است.

هلن ناز بازدید : 286 نظرات (0)

 

مسجد نصیرالملک,مسجد نصیرالملک زیباترین مسجد شیراز, زیباترین مساجد ایران

زیباترین مسجد شیراز
مسجد نصیرالملک یکی از مساجد قدیمی شیراز است که در محله گود عربان و در جنوب خیابان لطفعلی خان زند و در نزدیکی امامزاده شاه چراغ قرار گرفته است. مسجدی که شاید زیباترین مسجد شیراز باشد و تماشای آن با شیشه های رنگی، طاق های بلند و کاشیکاری های زیبایش، یکی از آرزوهای هر جهانگردی به حساب بیاید.
این بنا به دستور میرزا حسن علی ملقب به نصیرالملک که یکی از بزرگان سلسله قاجار بوده ساخته شده است. معماری آن کار محمد حسن معمار بوده و مدت ساخت آن حدود 12 سال و از سال 1255 تا 1267 خورشیدی به طول انجامیده است.
مسجد نصیر الملک از نظر کاشیکاری و مقرنس کاری از زیباترین مساجد ایران است. مسجد دارای صحن وسیعی می باشد که در سمت شمال آن قرار دارد. در ورودی دارای طاق نمایی بزرگ استظ¬ که سقف آن با کاشی‌های رنگارنگ مزین گشته است.مسجد دارای دو شبستان شرقی و غربی است.

هلن ناز بازدید : 97 نظرات (0)

دریاچه کراتر شاید عجیب ترین و افسانه ای ترین دریاچه دنیا باشد که با جاذبه های شگفت انگیزش در مناطق سرخپوست نشین امریکا قرار گرفته است. دریاچه ای آتشفشانی که روی کوه تشکیل شده و عمیق ترین دریاچه امریکا به حساب می آید.
 بومیان منطقه این دریاچه را مقدس می دانند. دریاچه ای که بر اساس افسانه های تاریخی بعد از جنگ و درگیری بین الهه آسمان و الهه مردگان که منجر به تخریب بزرگترین کوه منطقه شده، شکل گرفته است.

 دریاچه کراتر,تصاویر دریاچه کراتر

 محبوبیت این دریاچه بین اهالی سرخپوست امریکا آنقدر زیاد است که آنها حتی بسیاری از آیین های مذهبی و عرفانی شان را هم در کنار این دریاچه به جا می آورند. البته این دریاچه بیشترین شهرتش را به خاطر زیبایی اش، موقعیت جغرافیایی خاصش و نزدیکی به پارک ملی کراتر که در جنوب ایالت اورگان قرار گرفته کسب کرده است.

 

بقیه ادامه مطلب

هلن ناز بازدید : 118 نظرات (0)

خطرناک ترین گذرگاه های دنیا +عکس
 تخته هایی باریک با سوراخ ها و پوسیدگی های بسیار که با کابل های زنگ زده سرپا نگه داشته شده و تا چشم کار می کند ادامه پیدا کرده است. این تنها گذرگاه هایی هستند که گاهی بر روی رودخانه ای خروشان و گاهی بر روی پرتگاهی عمیق قرار دارند و با هر حرکت باد از این سو به آن سو می روند.
 با گذاشتن اولین قدم در این گذرگاه ها می توان صدای ضربان قلب خود را شنید. کمتر کسی جرأت عبور از این گذرگاه ها را دارد به غیر از آن دسته ماجراجویانی که به دنبال خطر هستند. آنها قدم در راهی می گذارند که ممکن است هیچ بازگشتی نداشته باشد.

---------------------------------------------------------
ال کامینیتو دل ری، اسپانیا
«گذرگاه کوچک شاه» نام گذرگاهی در اسپانیاست که در زبان اسپانیایی «ال کامینیتو دل ری» نامیده می شود. این گذرگاه در واقع مسیری متروک در امتداد دیوار ال چورو و دیوار بزرگ سنگی آلور است که به دستور پادشاه برای جابجایی کارگران، خدمه، نیروهای شاه آلفونسوی هشتم ساخته شد، به خاطر اینکه شاه نیز برای عبور از بین این دو آبشار دائما از این مسیر استفاده می کرد این مسیر به گذرگاه کوچک شاه معروف شد.

خطرناک ترین گذرگاه های دنیا,خطرناک ترین گذرگاه های جهان,خطرناک ترین جاده های جها

 

بقیه ادامه مطلب

تعداد صفحات : 71

درباره ما
Profile Pic
(به نام یزدان پاک) خوش امدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟